Frakt & Leverans

Returpolicy

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. Före retur eller byte ska du alltid göra en anmälan till oss. Det gör du genom att logga in på ditt konto, eller mailar oss på shop@lipfish.se. Returadressen hittar du när du gör returanmälan. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Om du behöver returnera en vara, logga bara in på ditt konto, se länken "Min orderhistorik" under Mitt konto och klicka på knappen "Returnera produkt(er)". Har du handlat utan att skapa konto, kan du maila oss på shop@lipfish.com. Efter du skickat varan meddelar vi dig via e-post om återbetalning så snart vi mottagit och hanterat den returnerade produkten.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Läs mer om ångerrätt under Köpvillkoren

Frakt & Leverans

Din försändelse skickas normalt inom 24/48 timmar efter beställning under vardagar. Leveranstiden för frakt är normalt 1-2 dagar efter skickad försändelse. Din försändelse leverans sker vanligtvis med Postnord eller DHL. Du får avisering och hämtar sedan hos ditt lokala ombud. Du behöver inte vänta på aviseringen om du följer din frakt via den spårningslänk vi skickar dig. När försändelsen anländer hos ombudet tar du med det fraktnummer du fått från oss och anger det för att hämta försändelsen. Pris på frakten är 39 kr, och fraktfritt på order över 600 kr.

  • Frakten inkluderar alla kostnader och är fullt försäkrad.
  • Eventuella skador på försändelsen måste anmälas till oss inom 24 timmar efter leverans.
  • Kostnaden ser du i kassan efter du angivit leveransadress.
  • Paketen som skickas från oss är rätt dimensionerade och dina artiklar är väl skyddade. 
  • Fullständiga köpvillkor hittar du här.